نقش تغذیه در کاهش فشار خون چیست؟

نقش تغذیه در کاهش فشار خون چیست؟

 روزنامه جام جم: پرفشاری خون، می‌تواند خطراتی جدی را برای اعضای مهم بدن بخصوص مغز، قلب، چشم‌ها، کلیه‌ها و... به وجود آورد. از این رو، پیشگیری و تشخیص بموقع این بیماری بسیار ضرورت دارد.فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پیش می‌رود و به کلیه، قلب و چشم‌ها صدمه می‌زند، اما با بهبود کیفیت غذایی، پیشگیری و درمان پر فشاری خون ممکن خواهد بود. به بیان دیگر، یکی از عوامل کنترل‌کننده پرفشاری خون، تغذیه است. مصرف مواد غذایی نمک‌دار یا نمکسود مانند سوسیس، کالباس، گوشت‌های کنسرو شده، همچنین نان‌هایی که در هر 100 گرم از آنها به میزان یک گرم نمک استفاده شده، در پرفشاری خون موثر است.


ادویه‌جات معطر، چربی‌های حیوانی و گیاهی اشباع شده نیز که باعث انباشته شدن چربی در خون می‌شود، زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و فشارخون را افزایش می‌دهد و حجم سمت چپ قلب را زیاد می‌کند و موجب نارسایی می‌شود.


اصولا با کاهش میزان دریافتی چربی‌ها و نمک و نیز جایگزینی و بهبود کیفی مواد غذایی در مصرف روزانه، فشارخون تا حد زیادی کاهش می‌یابد. خطر ابتلا به پرفشاری خون نیز به موازات افزایش وزن، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اگر چربی ناشی از زیاده‌روی در مصرف خوراکی‌ها باشد، با کاهش 10 درصدی وزن، فشار خون پایین می‌آید و چربی‌های خون به حد طبیعی می‌رسد. اما باید مسأله کاهش وزن بر مبنای اصول علمی صورت گیرد.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 ] [ 1:54 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]